پایتون، زبان برنامه نویسی که توانسته دنیای برنامه نویسی را به سلطه خود در بیاورد. هر روزی که می گذرد تعداد قابل توجهی بر کاربران پایتون افزوده می شود. البته دغدغه همه این افراد نیز یادگیری پایتون است. از آنجایی که آموزش آنلاین توانست عملکرد خوبی از خود نشان دهد و اعتماد افراد بسیاری را جلب کند، در اکثر موارد شاهد آن هستیم که این افراد به دنبال بهترین سایت های رایگان آموزش برنامه نویسی پایتون هستند.

اگر از همه صاحب نظران این حوزه نیز سوال بپرسید که کدام سایت بهتر است، به شما می گویند سایت هایی که آموزش رایگان ارائه می دهند. بهترین گزینه برای شروع و ورود به پایتون ، استفاده از سایت های رایگان است. این منابع به شما می آموزند که پایتون چیست و نحوه عملکرد آن به چه صورت است. به قول اساتید برنامه نویسی؛ اصل برنامه نویسی؛ تمرین است. تمرین و تکرار عاملی است که باعث می شود به مباحث و سرفصل ها مسلط شوید. پس یعنی هر چقدر دوره ببینید و تمرین نکنید عملا آب در هاونگ کوبیده اید.

انتخاب پایتون یکی از درست ترین انتخاب هایی است که داشته اید؛ چرا که پایتون پادشاه زبان های برنامه نویسی است. کارایی پایتون در حوزه هایی چون طراحی سایت، علم داده، هوش مصنوعی، ماشین لرنینگ و موارد بسیار دیگر است و یادگیری آن به شما این امکان را می دهد که در حوزه های کاری متفاوت به فعالیت بپردازید. از آنجایی که اینجا هستید تا بهترین سایت های یادگیری پایتون را بشناسید، پس قطعا با زبان برنامه نویسی پایتون آشنا هستید ولی توصیه می کنیم مقاله ۵ دلیل مهم برای یادگیری پایتون و چرا پایتون برای دانش آموزان مناسب است را نیز مطالعه کنید.

در ادامه به معرفی بهترین سایت های یادگیری پایتون در دنیا می پردازیم که روزانه افراد زیادی در دوره های ارائه شده توسط این سایت ها ثبت نام می کنند و برای یادگیری پایتون این منابع را انتخاب می کنند.

۱-پایتون (The Official Python site)

حتما تعجب کرده اید که سایت رسمی پایتون به عنوان یکی از بهترین سایت های آموزش زبان برنامه نویسی پایتون معرفی شده است. قطعا یکی از بهترین وب سایت های آموزشی است که توانسته در یادگیری پایتون خوش بدرخشد؛ وب سایت رسمی پایتون است. آموزش در این وب سایت کاملا اصولی پیش می رود و شما می توانید گام به گام با آن ها پیش بروید و پایتون را بیاموزید.

python.org

سرعت تدریس در این سایت به آرامی پیش می رود و تا به تمامی مباحث مسلط شوید. آموزش های پایتونی که توسط سایت رسمی پایتون منتشر می شود؛ مناسب افرادی است که مبتدی هستند یا می خواهند برنامه نویسی را شروع کنند.

۲-گوگل(Google)

گوگل یکی از ارائه دهندگان آموزش های پایتون برای افراد مبتدی و همچنین کسانی است که دانش پایه ای از پایتون دارند. گوگل این آموزش ها را با عنوان کلاس پایتون گوگل ارائه می دهد. آموزش های پایتونی گوگل به صورت پکیجی از ویدیو، جزوه آموزشی و تمرین های کد نویسی ارائه می شود که همه این موارد در کنار هم باعث می شود پایه های برنامه نویسی شما بسیار قوی شده و با قدرت وارد بازار کار شوید.

pythonfrom google

یکی از ویژگی های قابل توجه دوره های پایتون گوگل تمرین هایی است ارائه می شود. این تمرین ها از پایه ای ترین مفاهیم شروع می شود و مرحله به مرحله جلو رفته و به مراتب تمامی مباحث را پوشش می دهد. گوگل یکی از کمپانی های بزرگ دنیا است که در پروژه های خود از پایتون استفاده می کند و همین امر باعث شده تا تدریس پایتون را مطابق با پروژه های واقعی پیش ببرند.

۳-یودمی (Udemy)

این منبع رایگان منحصرا برای پایتون نیست. یودمی بانک دوره های آنلاین رایگان در دنیا است. مهم نیست چه چیزی می خواهید یاد بگیرید؛ یودمی برای هر آنچه از ذهن شما می گذرد دوره آموزشی دارد. برای استفاده از دوره های رایگان پایتون کافی است در این سایت ثبت نام کنید و بلافاصله آموزش را شروع کنید.

دوره های موجود در یودمی از نظر محتوایی از کیفیت خوبی برخوردار هستند. اگر دوست دارید آموزش برنامه نویسی را با ویدیو شروع کنید، یکی از بهترین منابع دنیا این امکان را برای شما به وجود آورده است.

۴-کدکادمی (CodeCademy)

سبک آموزش این سایت با دو سایت قبلی تفاوت دارد. سایت کد کادمی آموزش های خود را به صورت تعاملی پیش می برد. آموزش های پایتون در این سایت به این صورت است که ابتدا پایتون را به صورت تئوری می آموزید. پس از آن از شما خواسته می شود تا به صورت آنلاین کد نویسی کنید. از آنجایی که کد نویسی نیز به صورت آنلاین است؛ دیگر نیازی به نصب پایتون ندارید.

یکی از ویژگی های قابل توجه آموزش های پایتون کد کادمی این است که به عنوان یک فرد مبتدی نیازی نیست همان ابتدا یک برنامه کامل بنویسید و برنامه نویسی را با نوشتن برنامه های ساده و کوچک شروع می کنید و به مراتب برنامه خود را توسعه داده و به مهارت های خود می افزایید. اکثر اساتید پایتون هم معتقد هستند این روش آموزشی یکی از بهترین روش ها است و شما قدم به قدم فرآیند یادگیری را پیش می برید تا به یک برنامه نویس حرفه ای پایتون تبدیل شوید.

۵-مایکروسافت (Microsoft [edX])

مایکروسافت یکی از بهترین دوره های پایتون را منتشر کرده است و برای آن که از کاربرانش حمایت کند و آن ها را خوشحال کند؛ دوره را کاملا رایگان منتشر کرده است. این دوره مقدماتی پایتون با نام Absolute Beginner است که توسط برنامه نویس ارشد پایتون؛ یعنی آقای Eric Camplin تدریس می شود.

در این دوره علاوه بر یادگیری پایتون؛ می آموزید که بدون نصب برنامه ها و کامپایلر های پایتونی؛ کد نویسی کنید. تنها نکته ای درباره این دوره وجود دارد این است که برای دریافت گواهینامه پایان دوره ملزم به پرداخت هزینه هستید.

دسته‌ها: آموزشی