آیا تا به حال فکر کردید که کودکان ما چطوری باید با علم کامپیوتر آشنا بشند ؟ دنیای آینده دنیای دیجیتال و کامپیوتر ، دنیای فناوری و اطلاعات است .دنیایی که افرادی در صدر هستند که توانایی استفاده از این تکنولوژی را داشته باشند .

اما ما چگونه باید این علم را به کودکان خود بیاموزیم ؟

بنابراین شاید یک راه حل خوب آموزش برنامه نویسی به کودکانمان باشد .شاید آن ها هرگز برنامه نویسی را به عنوان شغل آینده خود انتخاب نکنند ، اما برای درک چگونگی عملکرد یک کامپیوتر ، اینکه کامپیوتر چیزی بیش از یک دستگاه کندذهن نیست که تنها کاری که می تواند انجام دهد اجرا کردن دستوراتی است که انسانها برایش تعریف می کنند . یکی از بهترین انتخاب ها آموختن برنامه نویسی به کودکان می باشد .

چرا برنامه نویسی ؟؟؟

استیو جابز :

من فکر می کنم همه ی مردم باید یاد بگیرند چطور برای یک کامپیوتر برنامه نویسی کنند ، همه باید کدنویسی را یاد بگیرند و تا جایی که می توانند مهارت خود را در این زمینه افزایش دهند . چرا که برنامه نویسی کردن به شما بهتر فکر کردن را می آموزد .

آینده شغلی و کسب و کار

در سال ۲۰۴۰ ، بیشترین و پرنیازترین زمینه های شغلی موجود ، شغل ها و کسب و کارهایی است که با کامپیوتر و تکنولوژی سر و کار دارند . اگر کودکان این دانش را یاد بگیرند ، می توانند در آینده شغلی و کسب و کارشون موفق تر باشند…

پردرآمدترین شغل ها

امروزه شغل هایی با بیشترین درآمد در جهان و در کشور خودمون مربوط به افرادی است که در حوزه تکنولوژی فعالیت می کنند ، افرادی که سایت های معتبر دارند افرادی که فروشگاه آنلاین دارند و کسانی که همین اپلیکیشن هایی که من و شما از آنها استفاده می کنیم را طراحی و برنامه نویسی می کنند، سهم فرزندان ما در شغل های آینده شان از این بازار چقدر است ؟ آیا فرزندانمان را برای کسب کارهای آینده آماده کرده ایم؟

اهمیت آموزش کد نویسی

امروزه بسیاری از کشورهای پیشرفته اهمیت آموزش کدنویسی و برنامه نویسی به دانش آموزان را درک کرده اند .هدف اصلی از آموزش برنامه نویسی به دانش آموزان بهبود و تقویت تفکر منطقی ، تفکر محاسباتی و توانایی حل مسئله در آنها می باشد . همچنین بسیاری از شغل های جدید و پردرآمد در دنیای پیشرفته و در آینده بر پایه نرم افزار بنا خواهند شد .از این رو آموزش برنامه نویسی برای آماده سازی و پرورش دانش آموزان برای عصر دیجیتال ضروری است .

 

دسته‌ها: آموزشی